تحولات لبنان و فلسطین

سخنگوی دولت با انتقاد از اقدامات غیر سازنده اتحادیه اورپا از جمله اعمال تحریم های اخیر علیه افراد و شرکتهای هواپیمایی ایران، گفت: با وجود شرایط موجود ما باز هم پیشگاه صلح هستیم اما این آنها(اروپایی‌ها) هستند که باید پیش‌دستی کنند.

سخنگوی دولت: حرف‌های اروپایی‌ها را می‌شنویم به شرط آنکه حرف‌های ما را بشنوند

فاطمه مهاجرانی امروز در حاشیه جلسه هیت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص تأثیر اقدامات تحریک امیز اتحادیه اروپا مانند تحریم شرکتهایی هواپیمایی ایران یا تحریم برخی افراد و نهادها بر عزم دولت برای کفتگو برای حل اختلافها و احیای برجام با تاکید بر اینکه  این سخن همیشگی رئیس جمهور است که با کسی دعوا نداریم اظهار داشت: کشورما یکی از طولانی ترین جنگ های قرن را تجریه کرده، ما هشت سال برای دفاع از مرز و بوم خودمان جنگیدیم.

وی افزود: به همین دلیل هم با وجود شرایطی که رقم خورده،  باز هم پیشگام صلح هستیم بنابراین آنها هستند که باید(برای لح)  پیش دستی کنند. اما وقتی هواپیمایی ما تحریم می شود چه می‌شود کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت به عنوان یکی از ارکان حاکمیت برای برقراری صلح تلاش می‌کند. سفرهای منطقه‌ای و بین المللی  وزیر خارجه شجاع ما نیز دال بر تلاش برای صلح و گفتگو است. 

وی تأکید کرد: امیدواریم کاری نکنند که قدرت نظامی ایران را ببینند و ما را در مظان امتحان قرار ندهد چون ایران در دفاع از عزت خودش با کسی شوخی ندارد.

فاطمه مهاجرانی گفت: ما طالب صلح هستیم و معتقدیم باید شنید. می شنویم به شرط آنکه بشنوند.

برگرداندن امرو به وضع قبل زمانبر است

مهاجرانی درباره پیگیری رفع فیلترینگ و همچنین پیوستن به  FATF بیان کرد: فیلترینگ و پیوستن  ایران به FATF  در حال پیگیری است.ممکن است این سوال مطرح باشد که چه زمان، اما چرا این مسائل زمان بر است. برگرداندن موضوعات از شوراها و قوانین زمان بر است، ولی رئیس جمهور بر همان عهدی که بستند هستند و آنها دنبال می شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره گران شدن نان در برخی نانوایی ها، خاطرنشان کرد: هیچگونه افزایشی در نرخ آرد و گندم وجود نداشته و فقط افزیش نرخ دستمزد انجام شده است. تعزیرات برای مدیریت بازار وارد عمل خواهد شد و اگر نیاز باشد توان استفاده از قوه قهریه خود را دارد. تاکید می‌کنم که آنچه موجب افزایش قیمت نان شد، افزایش دستمزد بود، نه افزایش قیمت گندم و آرد. بر سر معیشت مردم با کسی شوخی نخواهم داشت.
 

افراد را با عملکردشان قضاوت کنیم

وی درباره سازوکار انتخاب  استانداران ، گفت: کارگروه هایی در داخل وزارت کشور برای انتخاب استانداران تشکیل شده و رزومه افراد از سلایق مختلف بررسی و جمعبندی می شود. همه استانداران از هر سلیقه سیاسی که باشند بر میثاق دولت پایبند هستند و بر مبنای عدالت محوری و انصاف که دو شعار رئیس جمهور است، مصمم هستند. آنها  برای توسعه پایدار در استان های خود متناسب با اولویت های دولت کار خواهند کرد. اشخاص را بعد از عملکرد آنها داوری کنیم.

منابع دولت محدود است باید اولویت بندی کنیم

سخنگوی دولت درباره اعتراض بازنشستگان برای پرداخت نشدن معوقات آنها، گفت: یک راه این است که بگوییم که همین الان حق بازنشستگان را می‌دهیم. یک وقت می گوییم ظرف بودجه محدود است. باید واقعیات را به جامعه گفته و اولویت بندی انجام دهیم. در برنامه و بودجه همین اولویت بندی در حال انجام است، ولی نباید بار اضافه برای دولت ایجاد شود. هیچ نقص و خللی متوجه مردم نیست و دستبوس پرستاران، گندمکاران، معلمان و بازنشستگان هستیم، ولی ظرف بودجه دولت محدود است. مااعتراض مردم را می بینیم ،اما باید در پرداخت ها اولویت بندی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.